sobota 18. března 2017

Míšovy minidortíčky

Znáte někoho, kdo nemá rád "míša řezy"? Jestli ano, tak asi budou v jasné menšině, protože co já si vzpomínám z dob, kdy jsem si na střední přivydělávala v cukrárně, vždycky se po nich hned zaprášilo (no a taky si dobře pamatuju, jak jsem ve volných chvílích chodila do chlaďáku na odřezky 😃). Takže když jsem nedávno s kamarádkou dělala narozeninový "hurá" dort pro její futsalové ovečky, byl nadýchaný kakaový korpus a máslovo-tvarohový krém volba číslo jedna. A nakonec vzniklo i něco navíc!

































To "navíc" vzniklo proto, že jsem na menší dort moc neodhadla rozpis surovin a zbylo jak těsto, tak krém. Což byl pro mě jasný signál, že se můžu pustit do toho, co mám snad nejraději-miniatury! Zbytek těsta jsem proto rozdělila do formy na muffiny vyložené papírovými košičky a to tak, aby byly nižší, mohla jsem je pak naplnit i ozdobit krémem a strávník si tedy při konzumaci nemusel vysadit čelist z pantů 😊. Musím říct, že korpus byl jeden z nevláčnějších, co jsem kdy pekla a vlastně ani nevím, čí je to přesně recept. Podobný jsem viděla nejprve v jedné facebookové skupině, ale i na Pradobrotách. Každopádně musím říct, že si ho určitě uschovám i pro další použití, byť kakaové moc nepeču. A určitě ho ocení i ti z vás, protože nepotřebujete váhu - stačí pouhopouhá lžíce. Když jsem tyhle prcky dělala podruhé, dala jsem místo kakaa roztopenou čokoládu s máslem, která mi zbyla z polevy a taky bezva.


Co je nutno dodat (ať vás neopíjím rohlíkem), tak chuťově to nejsou stoprocentně ty typické dortíky s chutí proslulého nanuku, a to ze dvou důvodů: jsem trochu závislá na citrónech (a proto tam přijde kůra 😊) a pak taky své udělá vrstvička rozmixovaných jahod. Můžete ale použít třeba i oblíbenou zavařeninu, nebo je úplně vynechat. Každopádně má pak dezert svěžejší chuť, no a vlastně tak i lehce ošálíte mozek - najednou už totiž vůbec nemáte pocit, že si dopřáváte tak trochu kalorickou bombu a přitom si pořád královsky pochutnáte. Tak hurá na ně, je to velká dobrota.

Vaše Zu 💜


MÍŠOVY MINIDORTÍČKY

/zhruba na 25 ks/

těsto:
5 vajec
5 lžic polohrubé mouky
5 lžic krupicového cukru
2 lžíce oleje
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžíce kakaa (nebo rozpuštěná prochladlá čokoláda)

krém:
2 vaničky polotučného tvarohu
170 g másla o pokojové teplotě
130 g moučkového cukru (nebo podle chuti)
kůra z 1/2 citrónu

navíc:
rozmixované jahody
strouhaná čokoláda

Mouku smícháme se špetkou soli, práškem do pečiva a kakaem. Žloutky oddělíme od bílků a z bílků ušleháme tuhý sníh. Žloutky důkladně vyšleháme s cukrem a olejem do světlé pěny (případně na závěr opatrně přidáme rozpuštěnou lehce prochladlou čokoládu, pokud nepoužíváme kakao). Poté po třetinách na střídačku přidáváme bíkový sníh a prosátou mouku s kakaem a práškem do pečiva, krouživými pohyby zlehka zapracováváme stěrkou. Rozdělíme do formy na muffiny vyložené papírovými košičky tak, aby v každěm byla zhruba lžíce a půl těsta. Pečeme zhruba 10-15 minut při 180 stupních. Na krém si vyšleháme máslo s cukrem a citrónovou kůrou do pěny, postupně přišleháme tvaroh. Po vychladnutí opatrně vyloupeme z košíčku, rozpůlíme a potřeme spodní řez rozmixovanými jahodami. Za pomoci cukrářského sáčku potom spodní kolečko ozdobíme krémem, přiklopíme vrchní částí a tu ozdobíme také. Posypeme strouhanou čokoládou, nebo kouskem jahody a dáme přes noc do lednice.

Žádné komentáře:

Okomentovat